Jeżeli uważasz, ze Twoje prawo zostało naruszone w czasie leczenia i chcesz złożyć skargę na placówkę leczniczą, albo wyjaśnić zaistniałą w niej sytuację, możesz to zrobić kontaktując się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta.
Rzecznik Praw Pacjenta nie jest związany z NFZ. Rozpatruje skargi i wnioski w sytuacji naruszenia prawa do poszanowania intymności i godności, informacji, świadczeń zdrowotnych, tajemnicy informacji, dokumentacji medycznej, zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza, opieki duszpasterskiej.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta mieści się w Warszawie.
Adres do korespondencji
Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46,
01-171 Warszawa
bezpłatna infolinia: 0-800-190-590 (pon. -pt. w godz. 8.00 - 20.00)
Sekretariat
tel: (22) 532-82-50
fax. (22) 532-82-30
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przyjęcia interesantów w biurze:
www.rpp.gov.pl
https://twiter.com/RzeczPacjenta
https://facebook.com/RzecznikPrawPacjenta/